"Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Just walk beside me and be my friend." - Albert Camus

"Nu merge in fata mea, s-ar putea sa nu te urmez. Nu merge in spatele meu, s-ar putea sa nu te conduc. Mergi langa mine si fii prietenul meu."

miercuri, 8 februarie 2012

Lifting the Veil / Ridicarea vălului

Va mai recomand din tot sufletul inca un documentar extraordinar:




Daca inca mai ganditi ca aceste informatii sunt doar niste conspiratii care nu au legatura cu voi sau cu realitatea, va rog sa le acordati totusi o sansa, si inainte de a formula o judecata, sa fiti siguri ca ati inteles ce vrea ''personajul'' sa ne transmita.

Un alt lucru pe care doresc sa il observati, indiferent de tabara in care va situati, este numarul crescand de voci care ne indeamna la gandire. Stiu ca, in acelasi timp, daca ati aruncat un ochi macar pe o parte din materialele postate pana acum pe acest blog (desi eu va rog sa le acordati timpul necesar tuturor deoarece va asigur ca ceea ce am postat si ce voi posta in continuare reprezinta doar o selectie din multitudinea de idei si documentare disponibile) ati simtit deja sentimentul de frustrare, de mahnire, de nemultumire, de nedreptate sociala si probabil va simtit singuri si neputinciosi.

Am creat acest blog pentru a va spune ca si eu am simtit aceleasi lucruri si este absoolut normal. Vreau in continuare sa va asigur ca nu sunteti singuri si ca nu sunteti singurii care simtiti acest lucru. Suntem impreuna in aceeasi barca si avem aceleasi pareri/sentimente/trairi. Inteleg sentimentul de neputinta, dar vreau sa va atrag atentia ca nu este nici datoria voastra si nici nu sta in puterea voastra sa rezolvati individual aceste probleme. Va rog sa observati ca sunt foarte multe voci deja care isi pun aceleasi intrebari. Nu suntem singuri!

Daca nu luam noi atitudine, atunci cine? Si daca nu acum, atunci cand?

De ce sa asteptam, de exemplu ca legea referitoare la ACTA sa fie votata si aplicata, pentru ca de abia mai apoi sa vedem modul in care ne influenteaza, sa ne revoltam si sa incercam sa vedem ce mai putem face, cand putem lua atitudine si sa impiedicam aplicarea ei de la bun inceput?

Aceeasi idee se aplica in toate domeniile cu care interactionam zilnic - de la petrol la educatie. De ce sa asteptam sa ajungem pe marginea prapastiei in loc sa incepem sa actionam impreuna pentru a nu ajunge acolo?

Trebuie sa fim optimisti. Viitorul poate fi, si sigur va fi, mai bun daca macar incercam sa il facem asa. Doar incercand si experimentand putem vedea si rezultatele. Daca suntem mereu nemultumiti si pesimisti, cu siguranta ca nici viitorul nu va fi altfel.

Trebuie sa reinvatam sa gandim critic, sa incetam sa mai fim obedienti fara sa ne ridicam intrebari.

In continuarea acestor idei, va rog sa aruncati un ochi si pe postarile urmatoare. Eu le consider foarte graitoare si de aceea doresc sa le ofer cate un articol separat.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu