"Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Just walk beside me and be my friend." - Albert Camus

"Nu merge in fata mea, s-ar putea sa nu te urmez. Nu merge in spatele meu, s-ar putea sa nu te conduc. Mergi langa mine si fii prietenul meu."

miercuri, 8 februarie 2012

Despre esec si succes

"Cineva a spus candva ca oamenii renunta exact in momentul in care sunt cel mai aproape de succes…

Se spune ca Alexander Fleming a descoperit penicilina observand ca vasele murdare pe care nu le spala cu saptamanile nu dezvoltasera bacterii deoarece erau tinute in apropierea culturii cu penicilina.

Oare unde am fi daca Louis Pasteur si-ar fi spus “Gata cu ciupercile astea, m-am saturat de atatea experimente.”?

Poate ca stiti intamplarea in care Thomas Edison, intrebat de ce nu se da batut dupa ce a esuat de 999 de ori in a inventa becul si de ce vrea sa incerce si a mia oara, a raspuns: “Dar nu am esuat! Pur si simplu am descoperit 999 de modalitati de a nu inventa becul!”.

Insa putini stiu ce l-a influentat pe Edison intr-o asemenea masura incat sa fie atat de perseverent. Thomas Edison a scris, inca inainte de a inventa becul, o lista amanuntita, de 9 pagini, cu beneficii pe care umanitatea le va avea de pe urma inventiei lui. Asa ca, de fiecare data cand era pe punctul de a renunta, se uita la respectiva lista si isi dadea seama ce vroia sa realizeze, chiar si cand atelierul lui a ars din temelii si a trebuit sa fie reconstituit.

Suntem educati de mici sa credem ca ceea ce vrem si nu reusim sa obtinem reprezinta un esec. In alte culturi esecul nu exista si este inlocuit de feedback. Ceea ce inseamna ca, de fapt, invatam din rezultatele pe care le obtinem. Actionand intr-un anumit fel, obtinem un anumit rezultat. Schimband ceva la noi si la ceea ce facem, vom obtine altceva. Si ce-ar fi daca ne-am adapta actiunile la situatie?"
 


Acest articol este preluat de pe http://mugurbadarau.blogspot.com

LE: Pentru ca exemplele ne dau putere, aici puteti gasi alte informatii care ne pot motiva.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu